ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Elblągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-04-30 16:17:33 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu


                                                                                                               Elbląg dnia 30.04.2009 r.

NO-ZP-2/2009
                                                                           OFERENCI
                                                                             wszyscy


                   W związku z pytaniami dotyczącymi wszczętego postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę paliwa nr sprawy NO-ZP-2/2009 Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Elblągu poniżej przedstawia te pytania i udziela odpowiedzi :

1. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość modyfikacji zapisów załączonego do
SIWZ projektu umowy:

• w §2 pkt 4 - czy Zamawiający może określić procentowy próg niezrealizowania Umowy?
Zamawiający nie może określić procentowego progu niezrealizowania
Umowy.

• w §3 pkt 1 - proponujemy słowo „dostaw "zamienić słowem .zakupów" .
Natomiast w zdaniu drugim wskazanego paragrafu proponujemy dodać zapis o
możliwości zmiany załącznika do umowy (stanowiący wykaz stacji paliw), przy
czym zmiana ta nie będzie powodowała potrzeby aneksowania Umowy,
informujemy, że stacje paliw z uwagi na dostosowanie ich standardów do
wymogów unijnych przechodzą ciągłe modernizacje, zatem liczba jest
ruchoma;
Zamawiający dopuszcza proponowaną zmianę.

• w § 3 pkt 6 Wykonawca ma zagwarantować Zamawiającemu całodobowy
zakup paliw w stacjach paliw Wykonawcy na terenie kraju. Pytamy zatem, czy Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada 90% stacji całodobowych w kraju w stosunku do wszystkich posiadanych? Jeżeli tak to prosimy o doprecyzowanie zapisu;
Zamawiający akceptuje proponowany warunek .

• modyfikacja zapisu §3 pkt 7 - dodanie zapisu, po słowie „kierowców" słów: "w granicach limitów ustalonych na karcie flotowej";
Zamawiający dopuszcza proponowaną zmianę.

• modyfikacja zapisu §3 pkt 8 - każdorazowo kierowca będzie otrzymywał wydruk z
Terminalu (dowód wydania) albo pokwitowanie (dowód zastępczy), który potwierdzi
własnoręcznym podpisem;
Zamawiający dopuszcza proponowaną zmianę.

• modyfikacja zapisu §3 pkt 9 dowód dokonania transakcji bezgotówkowej, o którym
owa w pkt8 , będzie zawierał datę (...), numer karty (...) i ilość zatankowanego pa!iw –
informujemy, że nie ma podawanego nazwiska kierowcy;
Zamawiający dopuszcza proponowaną zmianę.

• modyfikacja zapisu §4 pkt 1 - proponujemy słowo „bezpłatnie" zastąpić zwrotem: „w
ramach otrzymanego wynagrodzenia",
Przy czym informujemy, że - ..przypadku nowych kart flotowych oraz
kolejnych, wydawanych na nowe numery rejestracyjne lub nowego
użytkownika, wymienianych w trakcie funkcjonowania umowy na wniosek
Zamawiającego - opłata wynosiłaby O zł netto, czyli opłata w ramach
otrzymanego wynagrodzenia, natomiast w przypadku karty zamiennej
(duplikaty - zmiana danych na karcie, zagubienie, zniszczenie, zablokowanie pinem)
- za opłatą (10 zł netto), a przy karcie z nadrukiem logo Zamawiającego - za opłatą (30
zł netto), w przypadku akceptacji zamawiającego prosimy o doprecyzowanie w
Umowie;
Zamawiający nie dopuszcza proponowanej zmiany.

• usunięcie zapisów §4 pkt 2,3 i 7
w zamian za umożliwienie dostępu do Portalu
Flotowego, za pośrednictwem którego, przy Indywidualnym przekazaniu loginu i hasła
Zamawiający zarządza zamawianiem kart, co usprawni proces ich wydawania.
Informujemy, że według Ogólnych Warunków Sprzedaży i Używania Kart Flotowych
karty wydawane są w ciągu 10 dni roboczych od otrzymania wniosku;
Zamawiający dopuszcza proponowana zmianę.

• informujemy na kartach flotowych będą zakodowane informacje jakie wskazał
Zamawiający w § 4 pkt 4, ale uwidocznione dane bez rodzaju paliw i pełnej nazwy firmy, nazwa ograniczy się do 23 znaków, czy taką możliwość akceptuje Zamawiający, jeżeli tak to proszę o doprecyzowanie zapisu;
Zamawiający akceptuje w/w propozycję.

• modyfikacja zapisu §5 pkt 2 -(...) Wykonawca po przyjęciu wniosku (telefoniczny fakt zgłoszenia zastrzeżenia karty należy niezwłocznie potwierdzić faksem) o zastrzeżeniu Karty Flotowej, dokonuje niezwłocznego zablokowania karty;
Zamawiający dopuszcza proponowana zmianę.

• modyfikacja zapisu §5 pkt 3 - usuniecie słów: "niezwłocznie po odebraniu telefonicznego zgłoszenia od zamawiającego o zaistniałym zdarzeniu",
informujemy, że istnieje możliwość wydania wg prośby Zamawiającego
dodatkowych kart rezerwowych, z których to Zamawiający będzie korzystał w
sytuacji zgubienia, zniszczenia lub kradzieży karty;
Zamawiający dopuszcza proponowana zmianę.

• usunięcie § 5 pkt 4, wg możliwości wydania po podpisaniu umowy kart
rezerwowych, z których to Zamawiający będzie korzystał w sytuacji zgubienia,
zniszczenia lub kradzieży karty;
Zamawiający dopuszcza proponowana zmianę.

• modyfikacja zapisu § 7 pkt 3 - proponujemy „{...) rozliczane następujących
okresach rozliczeniowych: l - za okres rozliczeniowy od (...), II – za okres
rozliczeniowy od (...),
Zamawiający dopuszcza proponowana zmianę.
• modyfikacja zapisu §7 pkt 2 - raport transakcji nie zawiera adresów stacji,
zawiera numery stacji.
Informujemy, że na Państwa prośbę prześlemy., w formie elektronicznej aktualny
na czas zgłoszenia, wykaz stacji paliw;
Zamawiający dopuszcza proponowana zmianę.

• modyfikacja zapisu §7 pkt 4 - w przypadku Wykonawców nie mających
możliwości rozliczania faktur w terminie od otrzymania ich przez Klienta,
zamawiający dopuszcza możliwość płatności liczonego u Wykonawcy w ciągu
21 dni, ale od daty wystawienia faktury, jeżeli tak prosimy o doprecyzowanie,
Zamawiający dopuszcza proponowana zmianę.

• modyfikacja zapisu §8 pkt 2 - proponuje w przypadku uzasadnionego podejrzenia co do Jakości paliwa (zgłoszonego pisemnie, w formie reklamacji na stacji paliw Wykonawcy) przeprowadzone zostaną dodatkowe badania materiału pędnego w / niezależnym laboratorium na koszt Wykonawcy. Wykonawca zapłaci za taką analizę tylko w przypadku, gdy wątpliwości Zamawiającego zostaną potwierdzone;
Zamawiający nie dopuszcza proponowanej zmiany.

• postanowienia umowne wprowadzają obowiązek zapłaty kar umownych przez Wykonawcę (§ 9 pkt 1), Według opinii Wykonawcy, w przypadku kiedy Umowa kreuje faktycznie jednostronne zobowiązanie dla Wykonawcy do realizacji Umowy, wprowadzanie dodatkowego obowiązku dla Wykonawcy -- zapłaty kar umownych, zwiększają niesymetryczność Umowy w zakresie praw i obowiązków Stron. Proponuję: W przypadku odstąpienia Wykonawcy od umowy z przyczyn leżących po jego stronie, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5% kwoty całkowitego wynagrodzenia określonego w § 6 pkt 1 Urnowy,
W przypadku odstąpienia Zamawiającego od umowy z przyczyn leżących po jego stronie, Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 5% kwoty całkowitego wynagrodzenia określonego w § 6 pkt 1 Umowy;
Zamawiający prowadzi proponowaną zmianę.

• modyfikacja §9 pkt 2 dochodzenia kar umownych - modyfikacja słowa
Zamawiający" na .Strony' oraz słowa „Wykonawcę" na „druga ze Stron";
Zamawiający dopuszcza proponowana zmianę.

• modyfikacja §9 pkt 3 - proponujemy: „(...} za zrealizowane do dnia odstąpienia
zakupy paliw";
Zamawiający dopuszcza proponowana zmianę.

modyfikacja §10 pkt 1 podpunkt drugi - proponujemy dodanie po
słowie wypowiedzenia dodać :" ze skutkiem na koniec miesiąca
kalendarzowego";
Zamawiający dopuszcza proponowana zmianę.

• modyfikacja §10 pkt 2 po słowie Wykonawcę dodać słowo: „lub", natomiast po
słowie Zamawiającemu zwrotu :"drugiej stronie".
Zamawiający dopuszcza proponowana zmianę.



2. Czy w projekcie urnowy Zamawiający dopuszcza uwzględnienie zapisów mówiących o tym, że strony kontraktu są czynnymi lub zwolnionymi podatnikami
podatku od towarów i usług (VAT) wraz z uwzględnieniem numeru NIP stron, a także zapisu mówiącego o regulaminie używania kart paliwowych danego Wykonawcy, (regulamin załączony byłby wówczas do oferty)?
Zamawiający dopuszcza zapisy dotyczące VAT.
Regulamin używania kart paliwowych należy dołączyć do oferty, która jest
integralną częścią umowy.


Załącznik
- zmodyfikowany Załącznik nr 5 do SIWZ – Umowa nr (wzór)

Załącznik nr 5 do SIWZ




                                           UMOWA nr (wzór)

W dniu…………………………… 2009 roku w Elblągu ,
pomiędzy:
Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Elblągu
82-300 Elblągu ul. Skrzydlata 1
REGON 170930112, NIP 578-24-74-274
reprezentowanym przez:
1. …………………………………………………………………………...
zwanym dalej „Zamawiającym” a:
firmą: ……………………………………………………………………………
               /nazwa i adres/
REGON …………………………………… NIP ……………………………..
w imieniu której działa:
1. ………………………………………………………………………………………
2. ………………………………………………………………………………………
zwanym dalej „Wykonawcą” ,

została zawarta umowa o następującej treści: 
                                                   § 1
1. Strony oświadczają, że niniejsza Umowa została zawarta w wyniku udzielenia zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
z 2007 r., Nr 223, poz. 1655z późn. zm.).
2. Wykonawca oświadcza, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, o której mowa w ust. 1.
3. Wykonawca oświadcza, że posiada kwalifikacje niezbędne do realizacji powierzonego Zadania.
                                                   § 2
1. Przedmiotem umowy jest stała sprzedaż benzyny bezołowiowej (Pb 95), oleju napędowego, oraz skroplonego gazu ropopochodnego LPG zwanych dalej „paliwami”,
na potrzeby pojazdów Zamawiającego.
2. Wykonawca zobowiązuje się dostawę paliw realizować sukcesywnie w okresie 36 miesięcy od dnia podpisania umowy .
3. Zamawiający przewiduje, że w okresie obowiązywania umowy zakupi następujące ilości paliw:
•  Benzyna Pb 95 90.000 litrów
•  Olej napędowy 8.000 litrów
•  LPG 6.000 litrów
4. Ilości poszczególnych rodzajów paliwa podanych przez Zamawiającego w pkt.3, są maksymalnymi ilościami planowanymi, a ich rzeczywista wielkość może być mniejsza i zostanie określona sukcesywnie w okresie trwania umowy.
5. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za nie zakupioną przez Zamawiającego część paliwa, jak również żadna rekompensata z tego tytułu.
6. Limitem określającym górną granicę dostaw (zakupów) w ramach niniejszej umowy jest jej wartość brutto określona w § 6 pkt. 1 lub maksymalna szacunkowa ilość litrów każdego rodzaju paliwa podana przez Zamawiającego w pkt. 3.
                                                    § 3
1. Miejscem dokonywania zakupów paliw płynnych będą stacje paliw Wykonawcy rozmieszczone na terenie całej Polski. Wykaz stacji paliw stanowi załącznik do niniejszej umowy.
2. Sprzedaż paliw płynnych będzie dokonywana w systemie bezgotówkowym przy użyciu kart flotowych.
3. Do zakupu paliw upoważnieni są posiadacze kart, którym Zamawiający powierzył kartę.
4. Wydawanie paliw odbywać się będzie poprzez legalizowane przepływomierze, wyłącznie do zbiorników pojazdów eksploatowanych przez Zamawiającego.
5. Wykonawca zapewnia możliwość tankowania na stacjach paliw, którymi dysponuje, w dni powszechne jak również w dni wolne od pracy, niedziele i święta.
6. Wykonawca zapewnia możliwość tankowania na stacjach paliw w systemie całodobowym.
7. Paliwo będzie wydawane w ilościach żądanych przez kierowców w granicach limitów ustalonych w karcie flotowej.
8. W celu potwierdzenia nabycia paliw płynnych, każdorazowo kierowca Zamawiającego będzie otrzymywał paragon z kasy rejestrującej lub wydruk z Terminala (dowód wydania) albo pokwitowanie (dowód zastępczy), który potwierdzi własnoręcznym podpisem.
9. Paragon, o którym mowa w ust.8, będzie zawierał: datę i godzinę tankowania, numer rejestracyjny pojazdu, nazwisko kierowcy lub numer karty flotowej oraz rodzaj i ilość zatankowanego paliwa.

                                                     § 4
1. Karty flotowe będą wydawane i przekazywane Zamawiającemu bezpłatnie.
2. Dane do wystawienia karty będą przekazywane w formie pisemnej lub elektronicznej przy użyciu loginu i hasła Zamawiającego. Wykonawca winien wystawić karty w ciągu 10 dni od momentu otrzymania niezbędnych danych.
3. Wykonawca winien przekazać karty w ciągu 10 dni od momentu otrzymania wniosku z niezbędnymi danymi.
4. Na kartach flotowych będą zakodowane m. in. następujące dane:
•  Rodzaj paliwa
•  Numer rejestracyjny pojazdu
•  Nazwa firmy – skrót WORD Elbląg
•  Data ważności karty
5. Kody PIN do kart zostaną przekazane w formie pisemnej listem poleconym w ciągu 7 dni od momentu dostarczenia kart Zamawiającemu.
6. Karty winny być aktywowane z dniem przesłania Zamawiającemu.
7. Nowe (dodatkowe) karty winny być dostarczone na pisemny wniosek Zamawiającego w ciągu 10 dni od dnia otrzymania wniosku o wydanie kart.
8. W razie wycofania z użytku samochodów i zaprzestania użytkowania kart, Zamawiający listem poleconym i na własny koszt będzie zwracał karty do Wykonawcy.
                                                    § 5
1. Zamawiający będzie odpowiedzialny za bezpieczne przechowywanie wszystkich wydanych mu kart flotowych i za właściwe z nich korzystanie w sposób zgodny z postanowieniami umowy.
2. Zamawiający zobowiązuje się do telefonicznego, potwierdzonego na piśmie faksem poinformowania Wykonawcy o zagubieniu, kradzieży lub zniszczeniu karty niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia, zaś Wykonawca po przyjęciu zgłoszenia zobowiązuje się do niezwłocznego zablokowania karty.
3. W razie kradzieży, zagubienia lub zniszczenia karty Wykonawca będzie przekazywał nowe karty listem poleconym niezwłocznie po odebraniu telefonicznego zgłoszenia od Zamawiającego o zaistniałym zdarzeniu.
4. W okresie od telefonicznego zgłoszenia zagubienia, kradzieży lub zniszczenia karty,
aż do momentu dostarczenia nowej karty:
• Wykonawca umożliwi bezgotówkowe pobieranie paliwa wydając zastępczy dowód dokonanej transakcji bez użycia karty. Z chwilą wydania nowej karty Wykonawca obciąży konto nowowydanej karty o kwoty zawarte na zastępczych dowodach.
lub
• Zamawiający otrzyma i będzie posługiwał się zastępczą (rezerwową) kartą paliwową wydaną na Zamawiającego i zawierającą jedynie nazwę Zamawiającego (karta na okaziciela) na zasadach określonych w § 4 ust. 1-6 umowy.
                                                    § 6
1. Z tytułu realizacji niniejszej umowy wykonawcy przysługuje wynagrodzenie w maksymalnej, łącznej wysokości …………………………… zł brutto, z uwzględnieniem oferowanego upustu dla poszczególnych rodzajów paliw, w wysokości:
•  …………….. zł/l dla benzyny Pb 95
•  …………….. zł/l dla oleju napędowego
•  ……….……. zł/l dla LPG
2. Wartość upustu, dla każdego rodzaju paliw, jaką zaproponuje Wykonawca będzie obowiązywała przez cały okres trwania umowy.
3. Cena jaką Zamawiający zapłaci za każdą dostawę paliwa wynikać będzie z ilości faktycznie zatankowanego paliwa oraz ceny paliwa obowiązującej na danej stacji w dniu zakupu, pomniejszonej o upust wymieniony w ust. 1.
4. Cena za 1 litr danego rodzaju paliwa w stosunku do ceny z formularza specyfikacji cenowej może ulec procentowej zmianie (obniżeniu lub wzrostowi).
5. Cena zakupu za 1 litr danego paliwa nie może być większa dla Zamawiającego niż cena obowiązująca na danej stacji paliw dla innych klientów indywidualnych Wykonawcy.
                                                   § 7
1. Dostawy paliw będą rozliczane dwa razy w miesiącu:
•  za okres rozliczeniowy od 1 do 15 dnia miesiąca,
•  za okres rozliczeniowy od 16 do ostatniego dnia miesiąca,
na podstawie sporządzonego przez Wykonawcę raportu transakcji.
2. Raport transakcji będzie wykazem zbiorczym, usystematyzowanym wg kolejności dat
zakupu, zawierającym następujące dane:
•  daty i dokładny czas przeprowadzenia poszczególnych transakcji,
•  numery rejestracyjne pojazdów,
•  numery kart flotowych, na które dokonano zakupu,
•  ilość, rodzaj i cenę zakupionych paliw,
•  adresy lub numery stacji paliw, na których przeprowadzono transakcje.
3. Raport transakcji będzie przekazywany do Zamawiającego łącznie z fakturą.
4. Za przedmiot umowy Zamawiający zapłaci przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy
w terminie 21 dni od dnia otrzymania faktury VAT.

                                                   § 8
1. Wykonawca gwarantuje, że sprzedawane paliwa będą posiadać jakość zgodną z normami, określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych z dnia 9 grudnia 2008 r. (Dz. U. Nr 221, poz. 1441).
2. W przypadku wątpliwości co do jakości dostarczonego paliwa, Zamawiający może zlecić na koszt Wykonawcy wykonanie badań próbki tej dostawy w niezależnym laboratorium wskazanym przez Zamawiającego.
                                                    § 9
1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 5% kwoty całkowitego wynagrodzenia określonego w § 6 ust. 1 umowy.
2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy przez Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego w wysokości 5% kwoty całkowitego wynagrodzenia określonego w § 6 ust. 1 umowy.
3. Stronom niezależnie od kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez druga ze Stron przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych, na co druga ze Stron wyraża zgodę.
4. W przypadku odstąpienia od umowy bez względu na to, która ze Stron od umowy odstąpiła, Wykonawca otrzyma zapłatę ceny za zrealizowaną do dnia odstąpienia zakupy paliw.
5. W razie wystąpienia zwłoki w płatności za wykonane usługi Zamawiający zapłaci Wykonawcy ustawowe odsetki liczone od dnia następnego, po dniu, w którym zapłata miała być dokonana.
                                                      § 10
1. Umowa może ulec rozwiązaniu:
•  w każdym czasie za porozumieniem stron,
•  za wypowiedzeniem przez jedną ze stron umowy z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca.
•  w przypadku określonym w art. 145 ustawy – Prawo Zamówień Publicznych.
2. W przypadku 2-krotnego niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę lub Zamawiającemu przysługuje prawo do natychmiastowego odstąpienia od umowy bez okresu wypowiedzenia.
3. Za nienależyte wykonanie umowy przez Wykonawcę uważa się w szczególności:
•  nie wywiązanie się z przyjętych do wykonania dostaw,
•  tankowania samochodów Zamawiającego paliwem jakości innej niż określonej w niniejszej umowie,
•  brak wymaganej liczby i lokalizacji stacji paliw w stosunku do wymogu określonego w załączniku nr 6 do SIWZ.
                                                      § 11
1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim wypadku wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
2. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie.
                                                       § 12
Sprzedający zobowiązuje się realizować przedmiot zamówienia sukcesywnie, w miarę pojawiającego się zapotrzebowania Zamawiającego, przez okres 36 miesięcy od dnia podpisania umowy bądź do wyczerpania maksymalnej wartości umowy określonej § 6 ust. 1 lub maksymalnej ilości któregokolwiek z rodzajów paliwa stanowiącego podstawowy przedmiot niniejszego zamówienia, określonej w § 2 ust. 3.
                                                        § 13
We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu cywilnego.
                                                        § 14
1. Strony mają obowiązek wzajemnego informowania o wszelkich zmianach statusu prawnego swojej firmy, a także o wszczęciu postępowania upadłościowego, układowego i likwidacyjnego.
2. Ewentualne spory mogące wyniknąć na tle postępowania niniejszej umowy, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
                                                         § 15
Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa dla Zamawiającego, jeden dla Wykonawcy.


ZAMAWIAJĄCY                                                                                                   WYKONAWCA
…………………………………………….                                                                      ………………………………………..
……………………………………………..                                                                     ………………………………………..


NO-ZP-2/2009
                                                                                                           Elbląg 30.04.2009 r.


                                                                                         OFERENCI
                                                                                          wszyscy


                  Modyfikacja treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

W wyniku rozpatrzenia wniesionych do Zamawiającego pytań dotyczących postanowień Załącznika nr 5 do SIWZ UMOWA (wzór) na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655), Zamawiający dokonuje zmiany w Załączniku nr 5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę paliwa. (Nr sprawy: NO-ZP-2/2009).

Nowa treść Załącznika nr 5 do SIWZ stanowi załącznik do niniejszego pisma



Otrzymują
- Oferenci
- strona internetowa Zamawiającego

                                                                                                              Załącznik nr 5 do SIWZ



                                                                          UMOWA nr (wzór)

W dniu…………………………… 2009 roku w Elblągu ,
pomiędzy:
Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Elblągu
82-300 Elblągu ul. Skrzydlata 1
REGON 170930112, NIP 578-24-74-274
reprezentowanym przez:
1. …………………………………………………………………………...
zwanym dalej „Zamawiającym” a:
firmą: ……………………………………………………………………………
                 /nazwa i adres/
REGON …………………………………… NIP ……………………………..
w imieniu której działa:
1. ………………………………………………………………………………………
2. ………………………………………………………………………………………
zwanym dalej „Wykonawcą” ,

została zawarta umowa o następującej treści:
                                                          § 1
4. Strony oświadczają, że niniejsza Umowa została zawarta w wyniku udzielenia zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
z 2007 r., Nr 223, poz. 1655z późn. zm.).
5. Wykonawca oświadcza, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, o której mowa w ust. 1.
6. Wykonawca oświadcza, że posiada kwalifikacje niezbędne do realizacji powierzonego Zadania.
                                                          § 2
7. Przedmiotem umowy jest stała sprzedaż benzyny bezołowiowej (Pb 95), oleju napędowego, oraz skroplonego gazu ropopochodnego LPG zwanych dalej „paliwami”,
na potrzeby pojazdów Zamawiającego.
8. Wykonawca zobowiązuje się dostawę paliw realizować sukcesywnie w okresie 36 miesięcy od dnia podpisania umowy .
9. Zamawiający przewiduje, że w okresie obowiązywania umowy zakupi następujące ilości paliw:
• Benzyna Pb 95 90.000 litrów
• Olej napędowy 8.000 litrów
• LPG 6.000 litrów
10. Ilości poszczególnych rodzajów paliwa podanych przez Zamawiającego w pkt.3, są maksymalnymi ilościami planowanymi, a ich rzeczywista wielkość może być mniejsza i zostanie określona sukcesywnie w okresie trwania umowy.
11. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za nie zakupioną przez Zamawiającego część paliwa, jak również żadna rekompensata z tego tytułu.
12. Limitem określającym górną granicę dostaw (zakupów) w ramach niniejszej umowy jest jej wartość brutto określona w § 6 pkt. 1 lub maksymalna szacunkowa ilość litrów każdego rodzaju paliwa podana przez Zamawiającego w pkt. 3.
                                                            § 3
10. Miejscem dokonywania zakupów paliw płynnych będą stacje paliw Wykonawcy rozmieszczone na terenie całej Polski. Wykaz stacji paliw stanowi załącznik do niniejszej umowy.
11. Sprzedaż paliw płynnych będzie dokonywana w systemie bezgotówkowym przy użyciu kart flotowych.
12. Do zakupu paliw upoważnieni są posiadacze kart, którym Zamawiający powierzył kartę.
13. Wydawanie paliw odbywać się będzie poprzez legalizowane przepływomierze, wyłącznie do zbiorników pojazdów eksploatowanych przez Zamawiającego.
14. Wykonawca zapewnia możliwość tankowania na stacjach paliw, którymi dysponuje, w dni powszechne jak również w dni wolne od pracy, niedziele i święta.
15. Wykonawca zapewnia możliwość tankowania na stacjach paliw w systemie całodobowym.
16. Paliwo będzie wydawane w ilościach żądanych przez kierowców w granicach limitów ustalonych w karcie flotowej.
17. W celu potwierdzenia nabycia paliw płynnych, każdorazowo kierowca Zamawiającego będzie otrzymywał paragon z kasy rejestrującej lub wydruk z Terminala (dowód wydania) albo pokwitowanie (dowód zastępczy), który potwierdzi własnoręcznym podpisem.
18. Paragon, o którym mowa w ust.8, będzie zawierał: datę i godzinę tankowania, numer rejestracyjny pojazdu, nazwisko kierowcy lub numer karty flotowej oraz rodzaj i ilość zatankowanego paliwa.

                                                              § 4
9. Karty flotowe będą wydawane i przekazywane Zamawiającemu bezpłatnie.
10. Dane do wystawienia karty będą przekazywane w formie pisemnej lub elektronicznej przy użyciu loginu i hasła Zamawiającego. Wykonawca winien wystawić karty w ciągu 10 dni od momentu otrzymania niezbędnych danych.
11. Wykonawca winien przekazać karty w ciągu 10 dni od momentu otrzymania wniosku z niezbędnymi danymi.
12. Na kartach flotowych będą zakodowane m. in. następujące dane:
•  Rodzaj paliwa
•  Numer rejestracyjny pojazdu
•  Nazwa firmy – skrót WORD Elbląg
•  Data ważności karty
13. Kody PIN do kart zostaną przekazane w formie pisemnej listem poleconym w ciągu 7 dni od momentu dostarczenia kart Zamawiającemu.
14. Karty winny być aktywowane z dniem przesłania Zamawiającemu.
15. Nowe (dodatkowe) karty winny być dostarczone na pisemny wniosek Zamawiającego w ciągu 10 dni od dnia otrzymania wniosku o wydanie kart.
16. W razie wycofania z użytku samochodów i zaprzestania użytkowania kart, Zamawiający listem poleconym i na własny koszt będzie zwracał karty do Wykonawcy.
                                                                § 5
4. Zamawiający będzie odpowiedzialny za bezpieczne przechowywanie wszystkich wydanych mu kart flotowych i za właściwe z nich korzystanie w sposób zgodny z postanowieniami umowy.
5. Zamawiający zobowiązuje się do telefonicznego, potwierdzonego na piśmie faksem poinformowania Wykonawcy o zagubieniu, kradzieży lub zniszczeniu karty niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia, zaś Wykonawca po przyjęciu zgłoszenia zobowiązuje się do niezwłocznego zablokowania karty.
6. W razie kradzieży, zagubienia lub zniszczenia karty Wykonawca będzie przekazywał nowe karty listem poleconym niezwłocznie po odebraniu telefonicznego zgłoszenia od Zamawiającego o zaistniałym zdarzeniu.
4. W okresie od telefonicznego zgłoszenia zagubienia, kradzieży lub zniszczenia karty,
aż do momentu dostarczenia nowej karty:
• Wykonawca umożliwi bezgotówkowe pobieranie paliwa wydając zastępczy dowód dokonanej transakcji bez użycia karty. Z chwilą wydania nowej karty Wykonawca obciąży konto nowowydanej karty o kwoty zawarte na zastępczych dowodach.
lub
• Zamawiający otrzyma i będzie posługiwał się zastępczą (rezerwową) kartą paliwową wydaną na Zamawiającego i zawierającą jedynie nazwę Zamawiającego (karta na okaziciela) na zasadach określonych w § 4 ust. 1-6 umowy.
                                                                  § 6
6. Z tytułu realizacji niniejszej umowy wykonawcy przysługuje wynagrodzenie w maksymalnej, łącznej wysokości …………………………… zł brutto, z uwzględnieniem oferowanego upustu dla poszczególnych rodzajów paliw, w wysokości:
•  …………….. zł/l dla benzyny Pb 95
•  …………….. zł/l dla oleju napędowego
• ……………... zł/l dla LPG
7. Wartość upustu, dla każdego rodzaju paliw, jaką zaproponuje Wykonawca będzie obowiązywała przez cały okres trwania umowy.
8. Cena jaką Zamawiający zapłaci za każdą dostawę paliwa wynikać będzie z ilości faktycznie zatankowanego paliwa oraz ceny paliwa obowiązującej na danej stacji w dniu zakupu, pomniejszonej o upust wymieniony w ust. 1.
9. Cena za 1 litr danego rodzaju paliwa w stosunku do ceny z formularza specyfikacji cenowej może ulec procentowej zmianie (obniżeniu lub wzrostowi).
10. Cena zakupu za 1 litr danego paliwa nie może być większa dla Zamawiającego niż cena obowiązująca na danej stacji paliw dla innych klientów indywidualnych Wykonawcy.
                                                                   § 7
1. Dostawy paliw będą rozliczane dwa razy w miesiącu:
•  za okres rozliczeniowy od 1 do 15 dnia miesiąca,
•  za okres rozliczeniowy od 16 do ostatniego dnia miesiąca,
na podstawie sporządzonego przez Wykonawcę raportu transakcji.
2. Raport transakcji będzie wykazem zbiorczym, usystematyzowanym wg kolejności dat
zakupu, zawierającym następujące dane:
•  daty i dokładny czas przeprowadzenia poszczególnych transakcji,
•  numery rejestracyjne pojazdów,
•  numery kart flotowych, na które dokonano zakupu,
•  ilość, rodzaj i cenę zakupionych paliw,
•  adresy lub numery stacji paliw, na których przeprowadzono transakcje.
3. Raport transakcji będzie przekazywany do Zamawiającego łącznie z fakturą.
4. Za przedmiot umowy Zamawiający zapłaci przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy
w terminie 21 dni od dnia otrzymania faktury VAT.

                                                                     § 8
3. Wykonawca gwarantuje, że sprzedawane paliwa będą posiadać jakość zgodną z normami, określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych z dnia 9 grudnia 2008 r. (Dz. U. Nr 221, poz. 1441).
4. W przypadku wątpliwości co do jakości dostarczonego paliwa, Zamawiający może zlecić na koszt Wykonawcy wykonanie badań próbki tej dostawy w niezależnym laboratorium wskazanym przez Zamawiającego. 
                                                                     § 9
6. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 5% kwoty całkowitego wynagrodzenia określonego w § 6 ust. 1 umowy.
7. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy przez Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego w wysokości 5% kwoty całkowitego wynagrodzenia określonego w § 6 ust. 1 umowy.
8. Stronom niezależnie od kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez druga ze Stron przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych, na co druga ze Stron wyraża zgodę.
9. W przypadku odstąpienia od umowy bez względu na to, która ze Stron od umowy odstąpiła, Wykonawca otrzyma zapłatę ceny za zrealizowaną do dnia odstąpienia zakupy paliw.
10. W razie wystąpienia zwłoki w płatności za wykonane usługi Zamawiający zapłaci Wykonawcy ustawowe odsetki liczone od dnia następnego, po dniu, w którym zapłata miała być dokonana.
                                                                     § 10
4. Umowa może ulec rozwiązaniu:
•  w każdym czasie za porozumieniem stron,
•  za wypowiedzeniem przez jedną ze stron umowy z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca.
•  w przypadku określonym w art. 145 ustawy – Prawo Zamówień Publicznych.
5. W przypadku 2-krotnego niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę lub Zamawiającemu przysługuje prawo do natychmiastowego odstąpienia od umowy bez okresu wypowiedzenia.
6. Za nienależyte wykonanie umowy przez Wykonawcę uważa się w szczególności:
•  nie wywiązanie się z przyjętych do wykonania dostaw,
•  tankowania samochodów Zamawiającego paliwem jakości innej niż określonej w niniejszej umowie,
•  brak wymaganej liczby i lokalizacji stacji paliw w stosunku do wymogu określonego w załączniku nr 6 do SIWZ.
                                                                     § 11
3. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim wypadku wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
4. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie.
                                                                     § 12
Sprzedający zobowiązuje się realizować przedmiot zamówienia sukcesywnie, w miarę pojawiającego się zapotrzebowania Zamawiającego, przez okres 36 miesięcy od dnia podpisania umowy bądź do wyczerpania maksymalnej wartości umowy określonej § 6 ust. 1 lub maksymalnej ilości któregokolwiek z rodzajów paliwa stanowiącego podstawowy przedmiot niniejszego zamówienia, określonej w § 2 ust. 3.
                                                                     § 13
We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu cywilnego.
                                                                     § 14
3. Strony mają obowiązek wzajemnego informowania o wszelkich zmianach statusu prawnego swojej firmy, a także o wszczęciu postępowania upadłościowego, układowego i likwidacyjnego.
4. Ewentualne spory mogące wyniknąć na tle postępowania niniejszej umowy, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
                                                                     § 15
Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa dla Zamawiającego, jeden dla Wykonawcy.


ZAMAWIAJĄCY                                                                                              WYKONAWCA
                                                                                                                                                                                       ………………………………………..
                                                                                                        ………………………………………..




« powrót do poprzedniej strony